BEGINNEN MET MELOO

Het inzetten van een portfolio zoals Meloo heeft impact op het onderwijs van de school. Het is een verandering die goed voorbereid en begeleid moet worden. Hiervoor kan het verandermodel van Knoster goed van pas komen: een verandering kan alleen succesvol worden, als visie, belang, plan, competenties en middelen goed zijn uitgedacht en op elkaar zijn afgestemd. Ingewikkeld? Nee hoor, hieronder staan vier praktische stappen hoe je eenvoudig kan beginnen en goed kan eindigen.

VIER STAPPEN

STAP 1 - Kom eens kijken

Tijdens een digitale presentatie nemen we je mee in het digitale portfolio Meloo. De onderdelen worden uitgelegd en er is gelegenheid om vragen te stellen. We gaan interactief aan de slag in de demo-omgeving om een beeld te schetsen van het werken met Meloo.

STAP 2 - Passen en meten

Heeft de presentatie je getriggerd? Ga met je team of werkgroep in gesprek en bepaal met elkaar of Meloo aansluit bij jullie behoeften. 

STAP 3 - Proeven

Smaakt het naar meer? Voor een periode van drie maanden kunnen jullie gratis gebruik maken van Meloo. Dit kan met een kleine groep leerkrachten of met het hele team. We helpen jullie om deze periode zo goed mogelijk te benutten.

STAP 4 - Voor 't eggie

Er is gekozen voor Meloo! Wij gaan jullie begeleiden om Meloo echt te gaan gebruiken. Met behulp van training, consultancy en instructievideo’s zorgen we ervoor dat het hele team vol zelfvertrouwen aan de slag kan gaan.